Нотаріат, очевидно, втомився від якості отримуваних послуг з користування державними реєстрами, зокрема Державним реєстром речових прав на нерухоме майно (ДРРП), Державним реєстром актів цивільного стану громадян, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. За повідомленням Нотаріальної палати України, вона розробила алгоритм «Претензія до НАІС щодо роботи реєстрів», який планує застосовувати для напрацювання проблемних питань в роботі реєстрів з метою централізованого їх вирішення.
ДП «Національні інформаційні системи» (НАІС) — структура, яка відповідає за стабільну роботу реєстрів і, до речі, отримує за це кошти від користувачів.
Нотаріусам пропонується фіксувати кожний факт незадовільної роботи реєстрів шляхом роблення Print Screen екрана комп’ютера або фотографування екрана комп’ютера смартфоном, фотоапаратом. Після цього слід скласти Акт-претензію та Клопотання, адресоване голові відділення НПУ у відповідній області, коротко виклавши проблему, яка виникла. Все це надіслати на електронну адресу відділення НПУ.
НПУ відразу розробило й зразки Акта-претензії та Клопотання. Судячи з текстів, проблема, дійсно, поширена і завдає збитків, моральних та матеріальних нотаріальній спільноті.
«Робота реєстрів була призупинена без будь-яких попереджень з боку ДП «НАІС». Під час посвідчення правочинів були сформовані платні інформаційні довідки з ДРРП, проведено розрахунки між сторонами, сплачено податки та обов’язкові платежі. Робота реєстрів не була відновлена до кінця робочого дня, офіційних повідомлень на сайті ДП «НАІС» не було. Неодноразові телефонні звернення до call-центру ДП «НАІС» 0-800-508-584 та регіональної філії залишилися без відповіді. Зірвано посвідчення двох правочинів, витрачено кошти на проведені перевірки», — наводиться, скажімо, типова ситуація у зразку тексту Акта-претензії.
«Нестабільність роботи реєстрів спричиняє постійні навантаження та збої в графіку роботи нотаріуса, значно збільшує тривалість вчинення нотаріальних дій, спричиняє відкладення посвідчення правочинів, скарги та нарікання з боку клієнтів, призводить до значних матеріальних витрат та збитків як клієнтів, так і нотаріуса, підриває авторитет нотаріуса та державних органів», — а це вже про наслідки, які зазначені у зразку тексту Клопотання.
Що буде Нотаріальна палата України практично робити із зібраними фактами незадовільної роботи реєстрів – не повідомляється. Проте на оприлюднення такої інформації НАІС точно буде змушений якось реагувати.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.