11 июня Международный валютный фонд (МВФ) опубликовал текст подписанного с Украиной Меморандума, а Министерство финансов – Письмо о намерениях и перевод Меморандума об экономической и финансовой политике, одобренный Советом директоров МВФ 9 июня, содержащий мероприятия и условия, которые планирует соблюдать Кабмин и Национальный банк Украины в течение периода действия программы в 2020 - 2021 годах, а также конкретные шаги, необходимые для успешного получения следующих траншей по программе.
«Выполнение положений Меморандума позволит до конца действия программы получить остальные средства от МВФ (2,9 миллиарда долларов), которые должны обеспечить макроэкономическую и финансовую стабильность», - отметил Минфин.
МВФ в опубликованном на своем сайте тексте отмечает, необходимость сильного акцента на поддержании антикоррупционной и судебной программы реформ.
Так, в нем сказано, что «власти будут усиливать отбор и дисциплинарные процессы в судебной системе в соответствии с европейскими судебными стандартами (MEFP №26). Они обеспечат высокую компетентность, надежность и честность должностных лиц судебного управления, которые несут ответственность за эти процессы и управляют ими. Недавнее законодательство о судебных реформах включало участие экспертов с международным опытом в процессе отбора судей и дисциплинарных процедурах, но не охватывало процесс отбора Высшего совета правосудия (Высшего совета юстиции), органа судебного управления, ответственного за отбор и дисциплинарное наказание судей. Таким образом, власти планируют усилить процесс предварительного отбора кандидатов в Высшие судебные органы, с тем чтобы его члены имели безупречную репутацию и честность (структурный ориентир на конец октября 2020 года)».
В частности, что касается судебной реформы, предусмотрено следующее:
«Ми посилимо верховенство права шляхом забезпечення незалежності, доброчесності та підзвітності судових органів. Ми забезпечимо те, що управління та впровадження процесу відбору суддів та дисциплінарних механізмів (в тому числі у Верховному Судді) буде здійснюватися особами з високим рівнем компетентності, довіри та доброчесності. Ми посилимо адміністративні процедури для того, щоб забезпечити достатньо високий рівень суддівського розгляду для тих справ, де оскаржуються рішення національних державних органів та забезпечимо захисні механізми проти здійснення неналежного впливу на прийняття рішень. У цьому напрямку, при забезпеченні узгодженості з Європейськими судовими стандартами та висновками Венеційської комісії, ми:
2. Внесемо зміни до основного закону про ВРП (Закон № 2016/1798-VIII) до кінця листопада 2020 року з метою створення постійного інспекційного підрозділу в межах ВРП. Цей підрозділ відповідатиме за проведення розслідувань дисциплінарних справ проти суддів, та надання ВРП рекомендацій щодо дисциплінарних дій та санкцій відносно суддів. Ми забезпечимо, щоб з метою забезпечення узгодженості у практиках розслідування, безперервності та об’єктивності у роботі над дисциплінарними справами до складу підрозділу увійшли постійні штатні працівники.
3. Внесемо зміни до процесуальних кодексів для передачі судового перегляду зразкових адміністративних справ проти загальнодержавних органів до Верховного Суду, як суду першої інстанції і Великої Палати Верховного Суду, як апеляційного суду. Після подальших консультацій із зацікавленими сторонами та погодження з фахівцями МВФ, критерії визначення зразкових адміністративних справ, які мають бути передані до Верховного Суду, будуть завершені до кінця серпня 2020 року. Критерії включатимуть такі фактори, як справи загальнодержавного значення, справи, що перевищують попередньо визначений поріг, або мають значний вплив чи шкоду для країни і стосуються рішення, дії чи бездіяльності конкретних загальнодержавних органів (наприклад, Кабінету Міністрів, міністерств, Національного банку України, Антимонопольного комітету, ВРП, НАБУ, НАЗК, ВАКС).
4. З метою сприяння підвищенню ефективності у судах ми також ухвалили закон № 2020/460-IX для того, щоб оптимізувати судові процедури та зменшити високий рівень завантаженості справами у судах, та раціоналізувати здатність адміністративних судів призупиняти дію рішень державних органів національного рівня».
Подписывайтесь на наш Telegram-канал, чтобы быть в курсе самых важных событий.