Кабінет Міністрів подав на розгляд Верховній Раді законопроект №3448 "Про внесення змін до закону «Про судоустрій і статус суддів» у зв'язку з прийняттям ЗУ «Про запобігання корупції».
Наразі текст законопроекту відсутній на сайті Ради. Останній етап проходження документу - передано на розгляд керівництву.
Слід нагадти, що 6 травня Кабмін схвалив законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у звʼязку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції».
Законопроектом передбачається внесення змін до вимог щодо проведення спеціальної перевірки та встановлення необхідності повідомлення про працюючих близьких осіб керівництву органу, на посаду в якому вони претендують, а також уніфікація термінології, що використовується у законі.
Як зазначив міністр юстиції Денис Малюська, ці зміни дозволять визначити єдиний порядок застосування антикорупційних механізмів та приведуть положення Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у відповідність до положень Закону України «Про запобігання корупції».
Положення проекту закону передбачають, що стосовно кандидатів на посаду судді та кандидатів у члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України за їх письмовою згодою проводитиметься спеціальна перевірка в порядку, встановленому Законом України «Про запобігання корупції». Також кандидати на посаду судді та кандидати у члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України до призначення на посаду зобов’язані будуть повідомити керівництву органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у такому органі близьких осіб.
Крім того, розроблений Мін’юстом проект закону посилює вимоги до присяжних: до списків присяжних не будуть включатися громадяни, на яких протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією.
«Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» були доповнені підстави припинення повноважень члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України. Такі повноваження припиняються, зокрема, у разі набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього або рішенням суду, яким його притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення та накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати посади або займатися діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування», - наголосив Денис Малюська.
У зв’язку з цим уточнено обставини, з настанням яких дисциплінарні проступки визнаються істотними та несумісними зі статусом судді. Отже, істотним дисциплінарним проступком або грубим нехтуванням обов’язками судді, що є несумісним зі статусом судді або виявляє його невідповідність займаній посаді, може бути визнаний факт набрання законної сили рішення суду, яким суддю притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення та накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати посади або займатися діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.
Раніше «Судово-юридична газета» писала про застосування антикорупційних механізмів до суддів та присяжних: уряд схвалив законопроект.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій