Комітет з питань правоохоронної діяльності розглядає законопроект по звільнення директора НАБУ Артема Ситника.
Зокрема, йдеться про законопроект 3133 та інші альтернативні проекти.
Також у порядку денному 28 квітня законопроект 3314 щодо кримінальних правопорушень, яким вносяться зміни до 125 законодавчих актів.
12:30 Комітет підтримав законопроект 3133 за основу.
11:45 Голова Комітету ВР з питань антикорупційної політики Анастасія Красносільска вважає, що законопроект 3133 суперечить чинниму законодавству.
«Якщо раптом цікавий юридичний бік справи, то я нагадаю, що ми в жовтні 2019 року голосували Верховною Радою і ухвалили рішення, що державного службовця можна звільнити з державної служби у випадку вчинення ним корупційного правопорушення тільки в тому випадку, коли суд наклав санкцію у вигляді позбавлення права обіймати певні посади. Це гарантія збереження на посадах добросовісних держслужбовців.
Станом на зараз не можна звільнити за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, наприклад, секретаря голови райдержадміністрації, а ви зараз пропонуєте спростити звільнення голови НАБУ та Генпрокурора.
Я не розумію, це ви зараз робите, щоб наступного разу було простіше Генерального прокурора звільнити? Яким чином це пов’язано з гарантіями незалежності цих органів? Ми внесли зміни до закону про державну службу, за яким можна звільнити лише тоді, коли суд визначив для особи позбавлення права обіймати певні посади. Закон не має зворотньої сили в часі, цей законопроект суперечить Конституції.
Якщо у нас є нестримне бажання звільнити директора НАБУ, то закон говорить, як це робиться — має бути проведений аудит діяльності НАБУ», — підкреслила Анастасія Красносільска.
Також вона зазначила, що прийняття такого законопроекту ставить під сумнів співпрацю з МВФ.
Народний депутат Ярослав Юрчишин підкреслив, що законопроект Олексія Гончаренко є неконституційним і має бути проведена відповідна процедура щодо перевірки його на відповідність Конституції.
Ярослав Железняк зазначив щодо процедури, що законопроект 3133 не включений в порядок денний сесії, тому Комітет не може рекомендувати його за основу.
11:00 Першим свій проект 3133 представив народний депутат Олексій Гончаренко. Він зазначив, що цей законопроект ліквідує упущення в законодавстві. Так, в законі про НАБУ забороняється призначення на посаду осіб, які вчинили корупційне правопорушення, але не прописана процедура звільнення осіб, щодо яких рішенням суду встановлено факт вчинення такого корупційного правопорушення.
«Для України погано, коли Національне антикорупційне бюро очолює корупціонер. Зобов’язання тримати корупціонера на посаді директора НАБУ перед МВФ Україна ніколи не приймала», — підкреслив він.
Нардеп Галина Васильченко пояснила, чому фракція «Голос» подала 10 альтернативних законопроектів. (Вона є автором законопроекту 3133-2).
Зворотня дія закону в часі неконституційна, зазначила вона.
ЇЇ законопроектом пропонується, що у випадку, якщо Директор Національного антикорупційного бюро України порушує вимоги або не виконує заходи правового режиму надзвичайного стану потрібно запровадити ефективний порядок для звільнення останнього з посади. «В такому разі можна звільняти директора НАБУ, якщо він порушить режим НС і вийде з дому за хлібом», — додала вона.
Нардеп Олександра Устінова нагадала, що «неможливість просто так звільнити директора НАБУ було вимогою МВФ». Тому прийняття такого закону зірве, на її думку, співробітництво з МВФ. Вона пропонує передати суду повноваження визначати, чи може особа, яка вчинила корупційне правопорушення, займати посаду директора НАБУ.
Далі депутати від фракції «Голос» почали представляти свої законопроекти, зокрема, щодо можливості звільняти Артема Ситника за порушення санітарно-епідомологічних норм (вони пояснили, що такі законопроекти, на їх думку, є «абсурдними» і подані вони для «демонстрації» абсурдності законопроекту Гончаренка).
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.