10:58, 27 апреля 2020
При звільненні голів Митної та Податкової служб уряд керувався новою статтею закону про державну службу.
Тепер вже екс-голова Податкової служби Сергій Верланов розповів, за якою статтею його звільнили.
«Міністр керувався статтею 87-1 закону про державну службу. Ця стаття дозволяє звільняти держслужбовців категорії А за поданням прем'єра або відповідного міністра. Це не дуже чисте юридичне рішення, м'яко кажучи, оскільки ми проходили конкурси тоді, коли цієї норми ще не було.
В будь-якому разі, підстав ніяких для звільнення немає. Вони не оголошувались і не обговорювались», — зазначив він в інтерв’ю «Економічній правді».
Нагадаємо, що у вересні 2019 року в рамках закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» Верховна Рада визначила «додаткові підстави» для звільнення, а саме:
Стаття 87-1. Додаткові підстави припинення державної служби окремих державних службовців за ініціативою суб’єкта призначення
- Крім підстав, передбачених статтею 87 цього Закону, суб’єкт призначення може прийняти рішення про звільнення державного службовця з посади державної служби категорії "А" з власної ініціативи, за поданням Прем’єр-міністра України або відповідного міністра чи керівника центрального органу виконавчої влади (керівника державного органу) протягом чотирьох місяців з дня призначення Прем’єр-міністра України або відповідного міністра чи керівника центрального органу виконавчої влади (керівника державного органу) з одночасним зарахуванням такого державного службовця за штат відповідного державного органу.
- Державні службовці, зараховані за штат відповідно до частини першої цієї статті, продовжують перебувати на державній службі згідно з цим Законом, виконуючи обов’язки державного службовця в межах, визначених керівником відповідного державного органу. Граничний строк такого перебування становить шість місяців з дня звільнення з посади відповідно до частини першої цієї статті.
- Умови оплати праці державних службовців, зазначених у частині другій цієї статті, визначаються Кабінетом Міністрів України.
- Протягом строку, визначеного частиною другою цієї статті, за пропозицією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, погодженою з відповідним суб’єктом призначення, державний службовець за його згодою може бути переведений на будь-яку вакантну посаду державної служби не нижче категорії "Б" у державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, без проведення конкурсу.
- Якщо протягом строку, визначеного частиною другою цієї статті, державному службовцю не запропоновано переведення відповідно до частини четвертої цієї статті, такий державний службовець звільняється з державної служби керівником державного органу, за штатом якого він перебуває, з виплатою вихідної допомоги у розмірі шести посадових окладів за останньою посадою.
- Якщо протягом строку, визначеного частиною другою цієї статті, державний службовець тричі відмовився від переведення на іншу посаду відповідно до частини четвертої цієї статті, такий державний службовець звільняється з державної служби керівником державного органу, за штатом якого він перебуває, без виплати вихідної допомоги.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.