Адвокати з Лівобережного Центру безоплатної вторинної правової допомоги надають свої рекомендації.
«Спочатку потрібно викликати поліцію та швидку допомогу, навіть якщо немає видимих ушкоджень. Струс мозку спочатку може проходити безсимптомно, а потім будуть дуже тяжкі наслідки для здоров’я і тривале лікування. При виклику «швидкої» необхідно записати номер бригади та чітко зафіксувати час дзвінка», — розповів головний спеціаліст Лівобережного центру з надання БПД, адвокат Павло Попович.
Пасажиру маршрутки необхідно буде довести, що його поїздка здійснювалася саме у цьому транспортному засобі. Адже зазвичай люди рідко турбуються про те, щоб отримати проїзний квиток, сідаючи у маршрутне таксі.
Однак Павло Попович запевнив: відсутність проїзного квитка — не єдиний доказ того, що людина справді користувалася громадським транспортом. Про факт невидачі талона водієм слід відзначити при спілкуванні з поліцією, але не соромитися і активно заручитися допомогою свідків даної події: записати їхні дані, номери телефонів.
Також адвокати радять притомним потерпілим зателефонувати родичам та друзям, щоб вони за можливості під’їхали підтримати морально та фізично, а також допомогли з фіксацією усіх обставин даної події.
«Треба запам’ятати (або краще записати, якщо є така можливість) чи зняти на відеокамеру телефону: зовнішній вигляд маршруту, номер маршруту, номер транспортного засобу, дізнатися ПІБ водія, можливо, телефони автотранспортного підприємства (вони повинні бути у салоні автобуса на видному місці)», — додав адвокат.
Як правило, зазначають адвокати, поліція порушує справи по таких випадках. І за необхідності навіть проводяться автотехнічні експертизи, аби з’ясувати, хто винен: водій чи сам пасажир у тому, що відбулося падіння.
«А далі все те саме, що і в ситуації, коли збила машина. Ті самі треба брати чеки на лікування, на обладнання, на витратні матеріали, на санаторно-курортне лікування», — зазначив Павло Попович.
Всі пасажири, які користуються громадським транспортом, застраховані. Тож потерпілому варто звернутися до відповідної страхової компанії та надати докази страхового випадку, а саме отримання травми у маршрутному таксі. Але це не виключає необхідності збору усіх можливих доказів інциденту (в т.ч. зіпсованих речей) для майбутнього звернення з позовом до суду.
Адвокат переконує: як правило, в разі нетяжких випадків та невеликої суми, автотранспортне підприємство або водій добровільно відшкодовують збитки. Однак для таких випадків все ж бажано залучити фахівця (адвоката, юриста), в т.ч. з центрів правової допомоги, щоб правильно скласти угоду про компенсацію нанесеної шкоди.
Якщо ж винуватець інциденту не бажає компенсовувати пасажиру нанесені збитки, пасажиру необхідно звертатися до суду і, в залежності від наслідків пригоди, буде відкрите кримінальне провадження або справа про адміністративне правопорушення для відшкодування матеріальної та моральної шкоди.
«Автотранспортне підприємство має право звернутися із регресним позовом до водія в разі, якщо той буде винним, і тоді воно отримає виплату, а пасажиру відшкодовує власник транспортного засобу — джерела підвищеної небезпеки», — резюмував Павло Попович.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.