Як буде працювати Комісія з розгляду скарг щодо проведення аукціонів

16:08, 2 марта 2020
Мінекономрозвитку пропонує врегулювати діяльність Комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій щодо організації та проведення аукціонів, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів).
Як буде працювати Комісія з розгляду скарг щодо проведення аукціонів
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

2 березня на сайті Мінекономрозвитку було розміщено проект постанови Кабміну під назвою «Деякі питання функціонування Комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій щодо організації та проведення аукціонів, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів)».

Як зазначає міністерство, необхідність прийняття проекту постанови зумовлена вирішенням проблем, які виникають під час надання державного та комунального майна в оренду фізичним та юридичним особам.

«На даний час у сфері оренди державного та комунального майна спостерігаються наступні проблеми:

1) відсутня єдина прозора та ефективна процедура передачі в оренду державного та комунального майна;

2) існуючий процес передачі майна в оренду характеризується значною неефективністю, а саме: асиметрією інформації, технічними проблемами із доступом до торгів, нерівністю доступу до конкретних торгів, у яких переважно беруть участь лише клієнти конкретного організатора торгів тощо;

3) до конкурсів з передачі в оренду державного та комунального майна обмежений доступ потенційних орендарів та, відповідно, ресурсів, які можуть бути вкладені ними в економіку України;

4) відсутність ефективного контролю та моніторингу за результатами передачі майна в оренду призводить до відсутності аналітики щодо їх ефективності;

5) за роки незалежності України відбулось накопичення великої кількості неліквідного майна у державному та комунальному секторі, на утримання якого витрачаються значні суми державних та комунальних коштів;

6) передача в оренду державного та комунального майна є неефективною та повільною, що призводить до недоотримання державою та територіальними громадами коштів від оренди державного та комунального майна;

7) у суспільства та інвесторів відсутня довіра до прозорості, чесності та ефективності процесу передачі майна в оренду.

З метою вирішення цих проблем 03.10.2019 Верховною Радою був прийнятий новий Закон № 157-ІХ «Про оренду державного та комунального майна», на виконання якого має бути прийнятий проект постанови.

Порядок подання та розгляду скарг та пропозицій, формування, функціонування та повноваження Комісії з розгляду скарг та пропозицій щодо організації та проведення електронних аукціонів затверджуються КМУ за пропозицією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері реалізації майна (майнових прав, інших активів) або прав на нього на конкурентних засадах у формі аукціонів, у тому числі електронних аукціонів, а також здійснює контроль за її реалізацією (стаття 15 Закону)», — йдеться в пояснювальній записці.

Отже, відповідно до законів «Про оренду державного та комунального майна», «Про приватизацію державного і комунального майна», «Про альтернативні джерела енергії», Кодексу України з процедур банкрутства, КМУ планує затвердити Порядок подання та розгляду скарг та пропозицій, формування, функціонування та повноваження Комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій щодо організації та проведення аукціонів, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів) та внести зміни до постанов КМУ від 2 жовтня 2019 р. № 865 «Питання функціонування електронної торгової системи з продажу майна боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність)» і від 27 грудня 2019 р. № 1175 «Про запровадження конкурентних умов стимулювання виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії».

Зокрема, визначено, що Комісія є постійно діючим колегіальним органом, що утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері реалізації майна (майнових прав, інших активів) або прав на нього на конкурентних засадах у формі аукціонів та здійснює контроль за її реалізацією (далі — центральний орган виконавчої влади) з метою розгляду скарг та пропозицій стосовно організації і проведення аукціонів та прийняття рішень за результатами розгляду таких скарг та пропозицій.

Комісія не розглядає скарги, пропозиції щодо організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються.

Основними завданнями Комісії є:

  • розгляд скарг та пропозицій стосовно порядку організації (підготовки) і проведення аукціонів, дій користувачів, учасників, замовників (організаторів), операторів електронних майданчиків у сфері реалізації майна (майнових прав, інших активів) або прав на нього на конкурентних засадах у формі аукціонів в електронній торговій системі;
  • прийняття рішень за результатом розгляду скарг та пропозицій;
  • виконання інших завдань, визначених законодавством.

До складу Комісії входять представники таких органів державної влади:

чотири представники центрального органу виконавчої влади;

один представник Міністерства фінансів України;

один представник Міністерства юстиції України;

один представник Міністерства енергетики та захисту довкілля України;

один представник Фонду державного майна України;

два представники адміністратора електронної торгової системи.

Розгляд Комісією скарг пропозицій щодо електронних аукціонів з розподілу квоти підтримки для стимулювання виробників електричної енергії з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газу, а з використанням гідроенергії — лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції) здійснюється із залученням представника Міністерства енергетики та захисту довкілля

Скарги подаються до центрального органу виконавчої влади за формою, визначеною Додатком 1 до цього Порядку.

Скарги подаються виключно:

- учасником аукціону;

- користувачем, який не зміг взяти участь в аукціоні з незалежних від нього причин;

- замовником (організатором) відповідного аукціону;

- оператором електронного майданчика.

Комісія розглядає скарги, пропозиції протягом двадцяти робочих днів з дати їхньої реєстрації центральним органом виконавчої влади.

Строк розгляду скарг, пропозицій може бути продовжений за рішенням Комісії на 10 (десять) робочих днів з обґрунтуванням причин продовження строку у протоколі засідання Комісії.

Комісія може прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень порядку організації (підготовки), проведення аукціонів та про вжиття заходів для усунення таких порушень, зокрема зобов’язати:

1) замовника (організатора):

повністю або частково скасувати, змінити свої рішення;

надати необхідні документи (матеріали), роз’яснення щодо здійснених дій / бездіяльності або фактів/обставин;

повернути гарантійний та/або реєстраційний внесок та/або вчинити дії щодо повернення такого внеску відповідно до вимог законодавства;

усунути будь-які дискримінаційні умови в оголошенні про проведення аукціону;

привести оголошення про проведення аукціону у відповідність із вимогами законодавства;

вжити заходів для приведення аукціону у відповідність до вимог законодавства, у тому числі відмінити аукціон у разі неможливості виправити допущені порушення;

вчинити інші дії, що стосуються процедур організації (підготовки), проведення аукціонів;

2) оператора електронного майданчика:

повністю або частково скасувати, змінити свої рішення;

надати необхідні документи (матеріали), роз’яснення щодо здійснених дій / бездіяльності або фактів/обставин;

повернути гарантійний та/або реєстраційний внесок та/або вчинити дії щодо повернення такого внеску відповідно до вимог законодавства;

вчинити інші дії, що стосуються процедур організації (підготовки), проведення аукціонів.

3) адміністратора:

вчинити дії щодо вжиття заходів, зокрема стосовно усунення технічних збоїв в електронній торговій системі.

Комісія за результатами розгляду скарг, пропозицій може:

довести до відома адміністратора електронної торгової системи обставини та факти, викладені у скарзі або пропозиції;

надати рекомендації щодо удосконалення процесу проведення аукціонів;

прийняти рішення з інших питань, що стосуються процедур організації (підготовки), проведення аукціонів в межах виконання своїх завдань, зазначених у пункті 6 цього Порядку.

Скарга, пропозиція залишається без розгляду Комісією у разі, якщо:

1) скаржник подає скаргу щодо того самого порушення, по тому самому аукціону та/або лоту аукціону та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду Комісією і щодо яких Комісією було прийнято відповідне рішення (крім випадку, якщо у повторній скарзі наявні факти та обставини, які не були предметом розгляду на засіданні Комісії);

2) скарга, пропозиція не містить достатньої інформації відповідно до Додатка 1 або Додатка 2 до цього Порядку, що не дає можливості розглянути скаргу, пропозицію по суті;

3) замовником/організатором аукціону відповідно до вимог цього Порядку усунені порушення, зазначені в скарзі, пропозиції;

4) до дня подання скарги замовником/організатором прийнято рішення про відміну аукціону чи визнання його таким, що не відбувся, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень;

5) подання скарги іншою особою, ніж вказана у пункті 24 цього Порядку.

Скарги, пропозиції щодо аукціонів, за результатами яких було укладено правочини та завершено процедуру проведення, розглядаються в судовому порядку.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики