Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду та Велика Палата Верховного Суду розійшлися у підходах щодо питання визначення самопредставництва органів державної влади в суді.
Так, 30-31 січня різні колегії КАС ВС відмовили у допусках до судового процесу представникам Вищої ради правосуддя, які вважали, що можуть представлять ВРП у порядку самопредставництва.
Цікаво, що такий підхід продемонстрували навіть судді КАС, які раніше погоджувались з тим, що юристи ВРП все ж можуть у порядку самопредставництва представляти інтереси цього органу в суді.
Таким чином, практика КАС ВС пішла у розріз із практикою Великої Палати ВС, яка 21 січня прийняла рішення допустити Вищу раду правосуддя до розгляду справ за її участю на підставі наданих представником ВРП копій положень про Секретаріат ВРП та відповідний відділ Ради правосуддя, а також на підставі наданої представником ВРП посадової інструкції, яка містить відповідний обсяг його повноважень.
Нагадаємо, що проблема самопредставнитва гостро постала перед органами державної влади після вступу в силу з 1 січня 2020 року адвокатської монополії щодо представництва органів державної влади в судах. Зараз держустанови фактично не мають можливості представляти свої інтереси в судах, якщо заздалегідь не винайняли для цих завдань адвокатів.
Схоже, що вирішити цю проблему зможе тільки остаточне скасування адвокатської монополії. Однак відповідний законопроект №1013 ще досі не схвалений Верховною Радою.