30 жовтня, на доручення голови Верховної Ради, Комітет з питань антикорупційної політики провів позачергове засідання щодо опрацювання до другого читання законопроекту №1031, який впроваджує механізм цивільної конфіскації корупційних активів.
Перше питання на засіданні стосувалося ретроспективної дії норм про подання позову про цивільну конфіскацію, а саме — приведення таких положень до ст. 58 Конституції України.
Депутати ухвалили виключити з законопроекту пункт, який передбачав можливість подання позову щодо активів, які були набуті до набрання законом чинності. Така можливість в остаточній редакції буде передбачена лише з моменту опублікування закону.
Другим питанням було посилення захисту третіх осіб від зловживань правоохоронних органів, а саме — щодо поняття «набуття активів». Після опрацювання Комітетом під «набуттям активів» слід розуміти набуття їх особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у власність, а також набуття активів у власність іншою фізичною або юридичною особою, якщо доведено, що таке набуття було здійснене за дорученням особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або що особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, може прямо або опосередковано вчиняти щодо таких активів дії, тотожні здійсненню права розпорядження ними.
До другого читання народним обранцями буде надано нову порівняльну таблицю з усіма врахованими правками.
Нагадаємо, що президентський проект закону передбачає запровадження механізму цивільної конфіскації корупційних активів, а також повернення кримінальної відповідальності на незаконне збагачення. До другого читання народні обранці подали понад 300 правок, проте більшість з них профільним комітетом врахована не була. Основним та найбільш дискусійним моментом став, зокрема, поріг кримінальної відповідальності за незаконне збагачення. Окрім цього, було також враховано низку правок, зокрема:
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що ВККС призначила співбесіди 27 суддям у межах кваліфоцінювання.
Також ми писали, що держава не буде вирішувати фінансові питання арбітражних керуючих.