«Турборежим» у законодавчій діяльності Верховної Ради України нового скликання дав свої результати. Так, за період з 29 серпня 2019 року ВРУ було ухвалено 22 закони, ще сім очікують на розгляд у другому читанні.
Серед найрезонансніших законодавчих новел насамперед варто відзначити довгоочікувані зміни в Конституцію в частині депутатської недоторканності. Законом 27-IX «Про внесення змін до статті 80 Конституції України (щодо недоторканності народних депутатів України)» з Основного закону виключені положення, що забороняли кримінальну відповідальність, затримку чи арешт народного депутата України без згоди Верховної Ради. Таким чином, починаючи з 1 січня 2020 року Конституція буде містити лише вказівку на ненастання юридичної відповідальності нардепів за результати голосування або висловлювання у парламенті та його органах, за винятком відповідальності за образу чи наклеп.
Після скасування недоторканності у законодавстві України виникла правова колізія щодо заборони без згоди ВР здійснювати обшук народного депутата України, огляд його особистих речей і багажу, транспорту, жилого чи службового приміщення, а також втручатися у таємницю листування, телефонних розмов та іншої кореспонденції. Перша редакція законопроекту №1009 передбачала вилучення із КПК України та Закону України «Про статус народного депутата України» зазначених норм. Однак ухвалений Верховною Радою України 4 жовтня 2019 року законопроект №1009 лише надав НАБУ та ДБР право на прослуховування нардепів.
Крім того, ухвалено законопроект №1012 від 29.08.2019 та окремий Закон України «Про особливу процедуру усунення Президента України з поста (імпічмент)».
Невідкладним був визначений Президентом Закон «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес». Стаття 205 Кримінального кодексу була розглянута як інструмент зловживань, вказано на її невідповідність меті кримінальної відповідальності. Нагадаємо, за вказаною статтею визнавалось кримінально караним створення або придбання суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності або здійснення видів діяльності, щодо яких є заборона.
На думку нового уряду, гуманізація кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків, зборів, інших обов’язкових платежів, відмова від карального характеру контролю дозволить створити сприятливіше середовище для функціонування бізнесу в Україні.
З ухваленням закону 74-IX від 12.09.2019 адміністративно-господарські штрафи за порушення законодавства про автомобільний транспорт будуть спрямовані до джерел формування державного дорожнього фонду, створеного у складі спеціального фонду державного бюджету України.
Суттєвих змін зазнав Бюджетний кодекс в частині підходу до державного фінансування кінематографії. Відтак, передбачається створення відповідних механізмів для залучення приватних коштів у зазначену галузь.
Законопроектом №1008 вноситься низка суттєвих змін до законів України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про Вищу раду правосуддя». Після розгляду у другому читанні підтримано пропозицію щодо зменшення кількості суддів Верховного Суду до ста осіб. Запропоновано залишити в чинній редакції статтю 3 Закону України «Про очищення влади», що визначає критерії здійснення люстрації.
Основні зміни стосуються створення нового органу — Комісії з питань доброчесності та етики, основним завданням якої має бути оцінка (під час спеціальної перевірки) відповідності члена або кандидата до складу Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України вимогам доброчесності.
Останніми поправками, прийнятими у другому читанні, Комісії планується надати повноваження щодо притягнення до відповідальності судді Верховного Суду та перевірки членів Вищої ради правосуддя.
Законодавчою новелою стала державна служба на контрактній основі, запропонована в Законі України 117-IX. Під «перезавантаженням влади» також слід розуміти спрощення порядку прийняття на державну службу та звільнення з неї, підвищення відповідальності державних службовців за досягнення результатів їх діяльності.
Разом із держслужбовцями кадрових реформ зазнали й органи прокуратури. Законом 113-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури» передбачається перезавантаження органів прокуратури шляхом проведення атестацій та конкурсів на зайняття посад.
У міжнародно-правовому полі важливим є ухвалення Закону України «Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи», яким затверджено основні засади організації та здійснення спільного режиму транзиту товарів через митну територію України.
Крім того, на виконання Директиви Ради 2013/59/Євратом ухвалено Закон «Про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії», яким удосконалено державну сферу діяльності з видобування і переробки уранових руд та врегульовано питання радіаційного захисту при медичному опроміненні.
Законом України 133-IX передбачені законодавчі аспекти видання Плану оборони України. На думку авторів ухваленого законопроекту, координація політичних, економічних, соціальних, військових, науково-технічних, інформаційних, правових, організаційних заходів держави щодо підготовки до збройного захисту дасть змогу зробити важливий крок у протидії ескалації збройних конфліктів.
У контексті даного питання варто згадати законопроект №0906, основна мета якого — вдосконалення порядку виконання військового обов’язку громадянами України, реалізація запровадження нових військових звань сержантського і старшинського складу ЗСУ.
Законопроекти, ухвалені в першому читанні | Законопроекти, що стали законами |
Законопроект №0906 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання військового обов’язку та проходження військової служби». | Законопроект №7203 від 30.08.2019 про внесення змін до статті 80 Конституції України (щодо недоторканності народних депутатів України) |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66431 | Закон України «Про внесення змін до статті 80 Конституції України |
(щодо недоторканності народних депутатів України)» | |
Мета законопроекту – вдосконалення порядку виконання військового обов’язку громадянами України, реалізація запровадження нових військових звань сержантського і старшинського складу ЗСУ, забезпечивши їх відповідність еквівалентної колонки “NATO Code” згідно STNAG 2116. | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66337 | |
Основними завданнями є підвищення ролі сержантського і старшинського складу Збройних Сил України в навчанні і вихованні підлеглого особового складу та в підготовці і виконанні ними завдань за призначенням. | |
Внесено зміни до статті 80 Конституції України. Статтю 80 Конституції України викладено у наступній редакції: «народні депутати України не несуть юридичної відповідальності за результати голосування або висловлювання у парламенті та його органах, за винятком відповідальності за образу чи наклеп». | |
Планується, що законопроект створить додаткові мотиваційні чинники щодо проходження громадянами України військової служби за контрактом та сприятиме переходу Збройних Сил України на професійну основу, за зразком армій західноєвропейського зразка. | Передбачається, що Закон набере чинності з 1 січня 2020 року. |
Законопроект №1008 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування. | Законопроект №1084 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66251 | ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії» |
Проектом вноситься низка суттєвих змін до законів України "Про судоустрій і статус суддів", "Про очищення влади" та "Про Вищу раду правосуддя". | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66316 |
Пропонується уточнити повноваження органів суддівського врядування, у тому числі засади діяльності Вищої ради правосуддя, змінити порядок формування складу Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, а також удосконалити процедуру розгляду дисциплінарної скарги. | Після імплементації Україною Директиви Ради 2013/59/Євратом, яка встановлює основні стандарти безпеки для захисту від небезпеки, що виникає від іонізуючого випромінювання були виявлені розбіжності між положеннями Директиви та національним законодавством. Законопроект розроблений з метою усунення розбіжностей. |
Законом передбачається врегулювання питань ядерної та радіаційної безпеки в частині зменшення ризиків тривалого опромінення продуктами радону; врегулювання питань радіаційного захисту при медичному опроміненні. | |
Метою і завданням законопроекту є комплексне врегулювання питань організації діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України і Вищої ради правосуддя. | Пропонується удосконалити державне регулювання діяльності з видобування і переробки уранових руд та запровадження ліцензування переробки уранових руд, враховуючи особливості технологічного циклу виробництва уранового концентрату. |
Законопроект №1031 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо конфіскації незаконних активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і покарання за набуття таких активів | Законопроект №1082 від 29.08.2019 про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66264 | ЗАКОН УКРАЇНИ «Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи» |
Законопроект спрямований на відновлення кримінальної відповідальності за незаконне збагачення, а також на запровадження інституту стягнення в дохід держави необґрунтованих активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66314 |
Законопроектом пропонується на законодавчому рівні вирішити питання щодо забезпечення належного функціонування інституту про визнання необґрунтованими активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та їх стягнення в дохід держави, особливості позовного провадження у справах про визнання необґрунтованими активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та їх стягнення в дохід держави. | Мета: імплементація до національного законодавства України положень Конвенції про процедуру спільного транзиту і Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами від 20 травня 1987 року. |
У зв’язку з цим передбачається запровадження у Цивільному кодексі України окремої підстави припинення права власності, визначення видів активів, які можуть визнаватися необґрунтованими, та межу вартості таких активів. | |
Пропонується доповнити Кримінальний кодекс України положеннями, що встановлюють кримінальну відповідальність за набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, активів, вартість яких більш ніж на п’ятнадцять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян перевищує її законні доходи. | Законом встановлюються основні засади організації та здійснення спільного режиму транзиту товарів через митну територію України, порядок і умови переміщення таких товарів митною територію України у спільному режимі транзиту, здійснення митних формальностей, застосування механізму гарантування сплати митного боргу, застосування спеціальних транзитних спрощень та інші особливості здійснення операцій спільного режиму транзиту. |
Законопроект №1035-2 від 06.09.2019 про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" та до Регламенту Верховної Ради України щодо припинення відшкодування народному депутату України витрат, пов'язаних з виконанням депутатських повноважень, у разі пропуску без поважних причин пленарних засідань Верховної Ради України або засідань комітетів Верховної Ради України | Законопроект №1080 від 29.08.2019 про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66722 | ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес» |
Метою прийняття законопроекту є забезпечення належного виконання народним депутатом України визначених законом обов’язків. | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66310 |
Законопроектом пропонується внести зміни до частини п’ятої статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України» та до статті 26 Регламенту Верховної Ради України. | |
Цей законопроект є альтернативним до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо втрати права народних депутатів України на фінансове забезпечення у разі пропуску без поважних причин пленарних засідань Верховної Ради України або засідань комітетів Верховної Ради України» (реєстр. № 1035), врегульовує однакове коло питань, проте на відміну від його редакції – у даному проекті уточнено виплати, пов’язані з виконанням депутатських повноваження, які пропонується припиняти за умови відсутності народного депутата України без поважних причин у більш, ніж одній третині пленарних засідань Верховної Ради України або більш, ніж половині засідань комітету Верховної Ради України. | Закон спрямований усунення практики застосування статті 205 КК України як інструменту зловживань та у спосіб, що не відповідає меті кримінальної відповідальності, та на гуманізацію кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків. |
Внесено зміни до Кримінального кодексу України, виключено статтю 205 КК України, за якою визнається кримінально караним створення або придбання суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності або здійснення видів діяльності, щодо яких є заборона. | |
Підвищено розмір сум фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів і інших обов'язкових платежів для встановлення наявності ознак складів кримінальних правопорушень, передбачених ст. 212 Кримінального кодексу України. | |
Законопроект №1036-1 від 06.09.2019 про внесення змін до деяких законів України щодо внесення депутатських запитів | Законопроект №1074 від 29.08.2019 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66730 | ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії» |
Законопроект внесено на розгляд ВРУ як альтернативний до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення відкритості та прозорості діяльності Верховної Ради України" (реєстр. № 1036 від 29.08.2019). | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66308 |
Проект підготовлено з метою удосконалення процедури внесення народними депутатами України депутатських запитів, інформування на пленарному засіданні Верховної Ради України про кількість внесених запитів, що є складовою принципу відкритості діяльності Верховної Ради України, а також приведення у відповідність положень до Конституції України та норм Закону України «Про запобігання корупції» окремих положень Закону України «Про статус народного депутата України». | |
Законом внесено зміни до Бюджетного Кодексу України, якими передбачається забезпечити стабільне фінансування кінематографії в Україні шляхом закріплення захищених статей державного бюджету. Змінено підхід до державного фінансування галузі кінематографії. Передбачається створення відповідних механізмів для залучення приватних коштів в зазначену галузь. | |
Законопроект №1043 від 29.08.2019 про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо протидії зловживанням прав народних депутатів у ході законодавчої процедури | Законопроект №1072 від 29.08.2019. |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66285 | ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб» |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66301 | |
Проектом пропонується, що не менш як одна третина від конституційного складу народних депутатів, Президент України або Кабінет міністрів України може внести проект постанови Верховної Ради про скасування рішення Верховної Ради про прийняття закону, постанови чи іншого акта Верховної Ради в цілому. | |
Законом вносяться зміни до Податкового кодексу України з метою врегулювання питань подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб. | |
Тільки за процедурними рішеннями Верховної Ради може бути проведено обговорення врахованої головним комітетом пропозиції, поправки з наступним голосуванням щодо її прийняття, виключення в цілому чи її частини. У такому ж порядку може бути порушено питання про розгляд пропозиції, поправки до відповідного тексту статті законопроекту, прийнятого в першому читанні, але відсутньої у запропонованій головним комітетом редакції та проведено обговорення відхилених головним комітетом пропозицій, поправок, що стосуються цих статей. | |
Законопроект №1044-1 від 06.09.2019 про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо запровадження електронного документообігу, пов'язаного із законодавчим процесом | Законопроект 1070 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66729 | ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації» |
Ціллю проекту Закону є запровадження електронного документообігу в Верховній Раді України. | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66299 |
Проектом Закону запропоновано внести зміни до статті 91 Регламенту Верховної Ради України стосовно подачі супровідних документів до законопроектів в електронному вигляді та до статті 97 щодо ведення справи законопроекту в електронному вигляді. | Внесено зміни до Закону України “Про фінансову реструктуризацію”, що покликані зробити можливим спільне проведення процедури фінансової реструктуризації для кількох боржників, які є пов’язаними особами (йдеться про групу юридичних осіб під спільним контролем (стандарт МСФЗ)), але мають різних (неспільних) кредиторів. |
Метою Закону є розширення застосування банками України положень Закону України “Про фінансову реструктуризацію”. | |
Законопроект №1066 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66291 | |
Метою прийнятих змін є спрощення порядку прийняття на державну службу та звільнення з неї, підвищення відповідальності державних службовців за досягнення результатів їх діяльності. Запроваджена можливість контрактної державної служби та врегулювання окремих проблемних питань, обумовлених практичним впровадженням Закону, та усунення надмірного (на рівні закону) регулювання відповідних суспільних відносин. Внесено низку суттєвих змін до Законів України «Про державну службу», «Про Кабінет Міністрів України» та «Про центральні органи виконавчої влади». | |
Законопроект №1065 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66294 | |
Метою прийняття Закону є забезпечення виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції в частині узгодження вимог чинного законодавства України щодо охорони прав на географічні зазначення із правом Європейського Союзу. | |
З цією метою проектом Закону пропонується: | |
надати нове визначення термінів «географічне зазначення», «назва місця погодження товару» тощо; | |
уточнити умови надання правової охорони географічному зазначенню та підстави для відмови в надані такої охорони; | |
визначити умови надання правової охорони омонімічному географічному зазначенню; | |
уточнити коло осіб, які мають право на державну реєстрацію географічного зазначення; | |
переглянути вимоги до заявки на реєстрацію; | |
удосконалити порядок проведення експертизи заявок на географічні зазначення; | |
визначити вимоги до технічних умов, яким повинен відповідати товар, для якого заявляється зазначення; | |
уточнити перелік прав та обов’язків, що випливають з державної реєстрації географічних зазначень тощо. | |
Законопроект №1063 від 29.08.2019 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду». | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66296 | |
Законом внесено зміни до Бюджетного кодексу. Передбачено спрямування адміністративно-господарських штрафів за порушення законодавства про автомобільний транспорт (абзаци 14-16 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт») та адміністративних штрафів за порушення, передбачені частиною другою статті 122-2 та частиною другою статті 132-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, до джерел формування державного дорожнього фонду, створеного у складі спеціального фонду Державного бюджету України. | |
Законопроект 1062 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення охорони прав на компонування напівпровідникових виробів | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення охорони прав на компонування напівпровідникових виробів» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66297 | |
Метою прийняття Закону є забезпечення виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції в частині узгодження вимог чинного законодавства України щодо охорони прав на компонування (топографії) інтегральних мікросхем із правом Європейського Союзу. | |
Законом надано нове визначення термінів «компонування напівпровідникового виробу», «напівпровідниковий виріб» тощо; | |
уточнити умови надання правової охорони та умови охороноздатності компонування напівпровідникового виробу; | |
переглянуто вимоги до заявки на реєстрацію; | |
удосконалено порядок проведення експертизи заявок; | |
уточнено перелік прав та обов’язків, що випливають з державної реєстрації компонування напівпровідникового виробу тощо. | |
Законопроект № 1057 від 29.08.2019 про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66315 | |
Внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з метою врегулювання питань подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб. | |
Законопроект №1050 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66273 | |
Метою прийняття Закону є зменшення адміністративного тиску на суб’єктів господарювання та спрощення започаткування і ведення бізнесу шляхом усунення зайвих обмежень в провадженні господарської діяльності у сфері телекомунікацій. | |
Законом замінено ліцензування видів діяльності у сфері телекомунікації на надання повідомлення суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність у сфері телекомунікацій, про початок провадження діяльності. | |
Законопроект № 1047 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66277 | |
Метою прийняття Закону є попередження передчасного руйнування автомобільних доріг перевантаженими транспортними засобами. | |
Внесено зміни до законів України «Про автомобільний транспорт», «Про джерела фінансування дорожнього господарства», Кодексу України про адміністративні правопорушення. | |
Зазначеними змінами передбачається законодавчо закріпити можливість фіксації порушень, пов’язаних з відсутністю документів (дозволів) щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи документу про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, в автоматичному режимі в порядку, установленому Кабінетом Міністрів України. | |
Законопроект №1037 від 29.08.2019 про внесення зміни до Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" | |
Закон України «Про внесення зміни до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66279 | |
Метою і завданням прийняття Закону є приведення норм Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» у відповідність до норм Конституції України | |
Беручи до уваги вимоги статей 83, 85 та 89 Конституції України, проектом Закону пропонується статтю 9 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» виключити, як таку, що суперечить нормам Конституції України. | |
Законопроект №1032 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури | |
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66266 | |
Закон спрямований на запровадження першочергових і тимчасових заходів, пов’язаних передусім із кадровим перезавантаженням органів прокуратури шляхом атестації чинних прокурорів, а також надання можливості всім доброчесним кандидатам, які мають належні теоретичні знання та практичні навики, на конкурсних засадах зайняти посаду прокурора у будь-якому органі прокуратури. | |
Основною метою законопроекту є створення передумов для побудови системи прокуратури, діяльність якої базується на засадах ефективності, професійності, незалежності та відповідальності. | |
Законопроект №1030 від 29.08.2019 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відтермінування застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України | |
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відтермінування застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66261 | |
Законом продовжено строк набрання чинності окремими положеннями законодавчих актів України, якими передбачена посилена відповідальність за порушення при переміщенні транспортних засобів у митних режимах тимчасового ввезення і транзиту на території України. | |
Законопроект № 1025 від 29.08.2019 про внесення зміни до Закону України "Про Вищий антикорупційний суд" (щодо початку роботи суду) | |
Закон України «Про внесення зміни до Закону України "Про Вищий антикорупційний суд" (щодо початку роботи суду) | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66258 | |
Законом викладено в новій редакції підпункт "х" підпункту 3 пункту 2 розділу VІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Вищий антикорупційний суд", відповідно до якого підсудність Вищого антикорупційного суду як суду першої, апеляційної інстанцій, слідчих суддів поширюється на кримінальні провадження, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань з дня початку роботи цього суду, крім кримінальних проваджень, досудове розслідування у яких здійснюється або здійснювалося Національним антикорупційним бюро України та закінчено прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Також передбачено, що до Вищого антикорупційного суду передаються усі кримінальні провадження, досудове розслідування у яких завершено прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і судовий розгляд яких судами першої, апеляційної інстанцій не завершено до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду. | |
Законопроект №1012 від 29.08.2019 про особливу процедуру усунення Президента України з поста (імпічмент) | |
Закон України «Про особливу процедуру усунення Президента України з поста (імпічмент)». | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66240 | |
Закон відповідно до статей 85, 108, 111, 151 Конституції України визначає правові та організаційні засади притягнення Президента України до конституційної відповідальності шляхом усунення з поста в порядку імпічменту. | |
Метою Закону є створення правових засад для гарантування реалізації народними депутатами України як представниками українського народу парламентського контролю за дотриманням главою держави Конституції та законів України, відновлення системи стримувань та противаг шляхом забезпечення можливості практичної реалізації процедури імпічменту Президента України. | |
Законопроект №1011 від 29.08.2019 про внесення змін до Закону України "Про оборону України" щодо організації оборони держави | |
Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про оборону України" щодо організації оборони держави» | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66255 | |
Законом передбачено законодавче врегулювання видання Плану оборони України та надання права Президенту України затверджувати його структуру. | |
Законопроект 0005 від 10.09.2019 про ратифікацію Протоколу між Урядом України і Урядом Турецької Республіки про внесення змін до Угоди між Урядом України і Урядом Турецької Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66778 | |
Зважаючи на те, що Протокол між Урядом України і Урядом Турецької Республіки про внесення змін до Угоди між Урядом України і Урядом Турецької Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і майно (далі – Протокол) запроваджує порядок оподаткування, відмінний від передбаченого чинним законодавством України, він підлягає ратифікації Верховною Радою України. | |
Законопроект 0004 від 10.09.2019 про ратифікацію Протоколу між Урядом України і Швейцарською Федеральною Радою про внесення змін до Конвенції між Урядом України і Швейцарською Федеральною Радою про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доходи і на капітал та Протоколу до неї, вчинених у м. Києві 30 жовтня 2000 року | |
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66776 | |
Закон затверджує завершення внутрішніх державних процедур, необхідних для набрання чинності Протоколом між Урядом України і Швейцарською Федеральною Радою про внесення змін до Конвенції між Урядом України і Швейцарською Федеральною Радою про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доходи і на капітал та Протоколу до неї. |