12 вересня народні депутати від фракції «Слуга народу» (Батенко Т., Констанкевич І., Фріс І.) зареєстрували до Верховної Ради проект закону №2132 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов на авторинку.
Як зазначають народні депутати, 29.08.2015 року була зареєстрована петиція №22/000063-еп до Президента України з вимогою відмінити акциз на всі транспортні засоби — як для імпортованих, так і виготовлених на території України. Петиція набрала 27 328 підписів з 25 тисяч необхідних, але досі її вимоги не були задоволені.
На думку авторів, акцизний збір на транспортні засоби призводить до податкової дискримінації, не сприяє розвитку вітчизняного автовиробництва, створює штучні перешкоди для зростання авторинку та адаптації до світових стандартів.
Забруднення навколишнього середовища транспортними засобами прямо пропорційно залежить від інтенсивності їх використання, один і той самий транспортний засіб у різних власників буде використовуватися для різних цілей, а отже, долати різну дистанцію, споживати різну кількість палива та генерувати різну кількість викидів. Також кількість шкідливих викидів прямо залежить від технічного стану конкретного автомобіля та цілісності його оригінальної конструкції.
Депутати вбачають єдиний дієвий спосіб, який виключає податкову дискримінацію та може спонукати громадян до зменшення викидів, — включити екологічний податок до ціни автомобільного пального. Саме такий інноваційний підхід було запроваджено у Податковому кодексі ще 2010 року, що дозволило забезпечити дотримання загальноприйнятого в світовій практиці принципу «сплачує більше той, хто більше споживає».
На думку нардепів, ухвалення цього законопроекту — це один із кроків до цивілізованого ринку вживаних автомобілів в Україні, із застосуванням досвіду країн Європейського союзу та врахуванням реальних соціально-економічних потреб суспільства.
Відміна акцизного податку на транспортні засоби і кузови до них як такого, що порушує діюче українське законодавство та суперечить міжнародному багаторічному податковому досвіду розвинених країн, повинно усунути податкову дискримінацію та соціальну несправедливість, стабілізувати політичну ситуацію та призвести до підвищення рівня безпеки громадян на дорозі за рахунок оновлення автопарку; покращення екологічної ситуації через масову заміну старих автомобілів новішими; додаткових надходжень до державного бюджету за рахунок збільшення кількості імпортованих вживаних автомобілів та зростання споживання палива.
Законопроект передбачає внесення змін до низки статей Податкового кодексу України, а саме — видалення з переліку підакцизних товарів транспортних засобів та кузовів до них (УКТ ЗЕД 8702, 8703, 8704, 8707, 8711, 8716).
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» писала, що у «Слузі народу» прокоментували перезавантаження влади.
Також ми писали, що за оскарження процедури проведення закупівель доведеться платити.