Президент України подав до Верховної ради України законопроект № 1016 від 29.08.2019 «Про внесення змін до статті 106 Конституції України (щодо закріплення повноважень Президента України утворювати незалежні регуляторні органи, Національне антикорупційне бюро України, призначати на посади та звільняти з посад Директора Національного антикорупційного бюро України і Директора Державного бюро розслідувань)».
Законопроектом пропонується в Конституції України розширити повноваження Президента утворювати НАБУ, призначати та звільняти з посад їх директорів.
Про утворення ДБР у законопроекті не йдеться.
Також пропонується наділити Президента України правом утворювати незалежні регуляторні органи, що здійснюють державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання в окремих сферах, призначати на посади та звільняти з посад їх членів.
Метою запропонованих законопроектом змін є оптимізація повноважень глави держави для закріплення за ним реальних повноважень щодо утворення незалежних регуляторних органів, Національного антикорупційного бюро України, призначення на посади та звільнення з посад членів незалежних регуляторних органів, директора Національного антикорупційного бюро України та директора Державного бюро розслідувань.
Проблематику таких повноважень Президента «Судово-юридична газета» висвітлювала в матеріалі «Як рішення КСУ у справі щодо НКРЕКП стосується повноважень Президента призначати директорів ДБР та НАБУ».
Саме тоді ми цікавились: чи можуть бути поставлені під сумнів повноваження Президента призначати та звільняти членів конкурсної комісії з відбору на керівні посади у ДБР?