Після неспроможності Міністерства юстиції запропонувати справедливий механізм вибору єдиного адміністратора електронної торгової системи з продажу майна боржників у процедурах банкрутства серед представників ринку електронних торгів та спільноти арбітражних керуючих все частіше почали говорити про зміну даних положень Кодексу з процедур банкрутства, який через два місяці набирає чинності. Зокрема, пропонується надати право комітету кредиторів самому обирати організатора торгів серед наявних претендентів.
Один із співавторів Кодексу з процедур банкрутства, адвокат Юліан Хорунжий у коментарі «Судово-юридичній газеті» заявив, що ця пропозиція не зробить продаж активів банкрутів конкурентним і безконфліктним.
За його словами, дійсно не має значення, хто є адміністратором торгової системи.
«Адміністратор — це не продавець, це гурт айтішників, які генерують програмний код і технологічно забезпечують роботу системи. Буде це «СЕТАМ» чи «Прозорро.Продажі» — від них залишиться тільки вивіска», — зазначає він.
Більше значення, на його думку, матимуть моделі проведення електронних аукціонів, а вони у кожного претендента різні.
Таким чином, якщо Кабінет міністрів України пристане на пропозицію конкурування двох, а з часом і більшої кількості систем, він буде змушений видавати відповідну кількість постанов і затверджувати відповідну кількість порядків продажу.
«Це однозначно буде заплутувати учасників торгів», — вважає співавтор Кодексу.
Крім того, комітети кредиторів отримають додаткові можливості для зловживань.
«Ситуація може розвиватися наступним чином. Якщо комітет кредиторів захоче продати майно дорожче, він, звичайно, обере потужного і популярного організатора торгів. А якщо захоче залишити майно собі і, відповідно, віддати за нього невеликі гроші — організатором торгів гарантовано буде якась Зачепилівська біржа. До речі, сьогодні в Україні близько 120 бірж», — пояснив Юліан Хорунжий.
Він переконаний, що тільки один, затверджений постановою Кабінету міністрів України, адміністратор торгової системи відповідає ідеології, закладеній у реформі сфери банкрутства.