У 2019 році уряд України активно стурбувався проблемою інклюзивності. І проявилося це майже в усіх сферах суспільного життя: створюються модельні суди, відкриваються центри інклюзивної освіти, поширюється обізнаність населення. У Мінрегіоні теж підтримали актуальний тренд і видали нові державні будівельні норми щодо обов’язкового створення безбар’єрного простору в Україні для маломобільних груп населення — ДБН В.2.2-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення», що вступили в силу з 1 квітня 2019 року.
У нових ДБН «Інклюзивність будівель і споруд» міститься близько 100 змін для безпеки і комфорту громадян, у першу чергу людей з порушеннями опорно-рухового апарату, зору, слуху, розумової діяльності та інших маломобільних груп населення: людей похилого віку, батьків з маленькими дітьми, вагітних жінок. У цих нормах не тільки посилено обов’язковість влаштування елементів безбар’єрності, а й наведені всі технічні характеристики та конкретні наочні приклади такого впровадження, враховуючи існуючий зарубіжний досвід. Зокрема, щодо проектування:
Як зазначають у Кабміні, сьогодні, за даними Держстату, в Україні налічується близько 3 млн осіб з інвалідністю. За даними ВООЗ, інвалідність в Україні мають близько 10% населення. 80% з цих людей є працездатними та активними, проте наразі їх повноцінне життя просто неможливе, адже в країні на сьогоднішній день відсутній реальний безбар’єрний простір. За словами заступника міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Льва Парцхаладзе, сьогодні в Україні 90% пандусів збудовані неправильно, немає тактильної плитки, і більшість людей навіть не знають, для чого вона потрібна, відсутні елементи доступності для іншого маломобільного населення.
Новими ДБН окремо врегульовуються питання паркування автомобілів людей з інвалідністю. Згідно ч. 6 ст. 30 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», власники спеціально обладнаних чи відведених майданчиків для паркування забезпечують виділення та облаштування в межах майданчиків місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю. Кількість таких місць становить не менше 10% загальної кількості місць на спеціально обладнаних чи відведених майданчиках для паркування, але не менше 1 місця з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою.
Обов’язкові вимоги та параметри щодо правильного облаштування таких паркомісць прописано у ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд. У документі наведено ілюстрації та детальні розрахунки, як саме мають проектуватися такі паркувальні місця, щоб ними було зручно користуватися.
Зокрема, у ДБН встановлено, що:
«ДБН є обов’язковими до виконання, і хочу нагадати проектувальникам, архітекторам, будівельникам, що всі проекти, які розробляються, і об’єкти, що зводяться, повинні відповідати чинним вимогам ДБН», — підкреслив Лев Парцхаладзе.
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що на цьому тижні народні обранці розглянуть освітній законопроект №10204.
Також ми писали про законопроект щодо майнових прав професійних спілок.