Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» передбачено виділення 1 мільярду гривень Фонду Президента України з підтримки освітніх та наукових програм для молоді.
Нардеп Вадим Івченко вважає, що в умовах участі в цьогорічних президентських виборах діючого глави держави ця бюджетна новела є порушенням принципу рівності виборчого права. Адже за законом усі кандидати на пост Президента України повинні мати рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі.
Не погоджується депутат з виділенням 1 млрд. грн. зазначеному фонду ще і через наявне критичне бюджетне недофінансування багатьох важливих програм, у тому числі соціальної спрямованості.
Вмотивований такими переконаннями, член партії «Батьківщина» вніс у Раду законопроект №10161 «Про внесення змін до додатку № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» щодо забезпечення кандидатам на пост Президента України рівних умов участі у виборчому процесі, підтримки розвитку фермерських господарств та належного фінансування низки соціальних програм».
Які соціальні програми страждають від недофінансування у 2019 році
На фінансову підтримку фермерства у державному бюджеті на поточний рік передбачено 800 млн. грн. Ця сума є мізерно малою і неспроможною надати дрібним і середнім фермерським господарствам достатній фінансовий інструментарій для розширення виробничої діяльності, щоб зробити фермерство рушієм розвитку аграрного ринку України за європейським зразком, констатує ініціатор проекту закону - заступник голови Аграрного комітету Верховної Ради.
Катастрофічно низькою є і передбачена бюджетна підтримка на здешевлення вартості кредитів молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво та придбання житла – усього 27 млн. грн. Автори законопроекту підрахували, що за умови, якщо одній молодій сім’ї чи одинокій особі держава компенсуватиме від вартості кредиту, наприклад, 135 тис. грн., еквівалент 5 тис. доларів США, цією програмою зможуть скористатися лише 200 молодих сімей чи одиноких осіб.
Також істотно недофінансовані у цьому році видатки на психологічну реабілітацію, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності і антитерористичної операції, та на реабілітацію дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу.
«За таких умов виділення 1 млрд. грн. новоствореному фонду є грубим порушенням засадничого принципу справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства, на якому ґрунтується бюджетна система України», - зазначає Вадим Івченко.
Куди планують направити вилучений мільярд
У законопроекті пропонується внести зміни до розподілу видатків Державного бюджету України на 2019 рік. Зокрема, вилучити із додатку №3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» виділення Фонду Президента України 1 мільярду гривень.
Натомість, за рахунок зазначених коштів пропонується збільшити бюджетні видатки за такими програмами:
- на 700 000 тис. грн. (з 800 000 до 1 500 000 тис. грн.) – «Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств»;
- на 100 000 тис. грн. (з 110 905,6 до 210 905,6 тис. грн.) – «Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях»;
- на 100 000 тис. грн. (з 130 022,6 до 230 022,6 тис. грн.) – «Реабілітація дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу»;
на 100 000 тис. грн. (з 27 000,0 до 127 000,0 тис. грн.) – «Часткова компенсація відсоткової ставки кредитів комерційних банків молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла».
Наразі проект закону направлений на опрацювання у Комітети Верховної Ради.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що монетизацію субсидій можуть призупинити.
Також йшлося про новий законопроект щодо стандартів володіння українською мовою.