В Україні з’явилася посада кар’єрного радника. Ця посада передбачена постановою Кабміну №792 від 19 вересня 2018 року «Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу».
Кар’єрний радник — це співробітник центру зайнятості, який забезпечує організацію надання послуг особам, які шукають роботу, зареєстрованим безробітним, здійснює супровід таких осіб з метою їх подальшого працевлаштування.
Кар’єрний радник сприяє в пошуку роботи, плануванні кар’єри наступними шляхами:
На підставі даних, які кар’єрний радник вносить до Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості, формується персональна картка особи, яка шукає роботу.
Для кожної особи кар’єрний радник складає індивідуальний план надання послуг. В такому плані зазначається комплекс заходів, які мають вжити кар’єрний радник та особа, яка шукає роботу, строки та періодичність їх надання, зобов’язання сторін щодо виконання цього плану. За спільною згодою кар’єрного радника та особи, яка шукає роботу, строк надання послуг згідно з індивідуальним планом може бути змінено.
Індивідуальний план надання послуг особі, яка шукає роботу, складається у двох примірниках, підписується безпосередньо особою та кар’єрним радником. Один примірник підписаного обома сторонами індивідуального плану видається особі, яка шукає роботу.
У разі наявності пропозиції щодо роботи кар’єрний радник повідомляє про це особі, яка шукає роботу, та за її згодою видає направлення на працевлаштування. Під час формування направлення на працевлаштування кар’єрний радник зобов’язаний перевірити актуальність пропозиції щодо роботи та попередньо узгодити з роботодавцем умови проведення співбесіди з особою, яка шукає роботу.