В червні 2018 року Верховна Рада прийняла Закон «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині». Набути чинності він має з 1 січня 2019 року, проте, аби його положення могли бути реалізовані на практиці, Кабмін та Міністерство охорони здоров’я мають затвердити цілу низку підзаконних актів, що регламентують діяльність, пов’язану з трансплантацією, зокрема:
На даний момент жоден з перелічених вище документів ще не розроблений та не винесений на громадське обговорення, і зробити це до наступного календарного року, на переконання депутатів, вже не вдасться.
«Цей факт не може не викликати занепокоєння, особливо у розрізі питань, які стосуються органної трансплантації від живого родинного донора, які є основою органної трансплантації в Україні. Відсутність відповідних нормативних актів фактично унеможливлює виконання зазначеного вище виду органної трансплантації та відтерміновує на невизначений час проведення родинних трансплантацій, що вже заплановані», — зазначається у пояснювальній записці до Проекту закону №9284 від 09.11.2018 про внесення змін до Розділу VІI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині" щодо перенесення терміну введення в дію.
У зв’язку із цим народні обранці, до яких звертались представники медичної спільноти, занепокоєні таким станом речей, пропонують внести зміни до прикінцевих та перехідних положень закону, визначивши нову дату набуття ним чинності — 1 січня 2020 року.
За цей час парламентарі та урядовці планують завершити формування нормативно-правової бази з питань трансплантації та діяльності, що з нею пов’язана.
Також «Судово-юридична газета» повідомляла, що Президент України Петро Порошенко заявив, що не затвердить проект державного бюджету на наступний рік, якщо в ньому не буде передбачене розширення програми субсидій.
Крім того, Президента просять накласти вето на закони №8487 та №8488 про розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією і замість них ухвалити закон, що дозволить розмитнити авто за суму, що не перевищує 3-5 мінімальних заробітних плат українців.