В проекте Государственного бюджета на 2019 года №9000 предусмотрено приостановить повышение должностных окладов для судей местных, апелляционных и высших специализированных судов.
Так, в п. 5 Заключительных положений проекта планируется остановить на 2019 год действие подпункта 3 п. 24 Заключительных и переходных положений закона о судоустройстве и статусе судей.
Напомним, что в законе о судоустройстве предусмотрено, что с 1 января 2019-го должностной оклад:
а) для судьи местного суда — 25 прожиточных минимумов для трудоспособных лиц, размер которого установлен на 1 января календарного года;
б) для судьи апелляционного суда и высшего специализированного суда — 40 прожиточных минимумов для трудоспособных лиц, размер которого установлен на 1 января календарного года.
В целом, в законопроекте о Госбюджете прописано:
«5. Зупинити на 2019 рік дію:
частини другої статті 18 Закону України «Про судову експертизу» (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 28, ст. 232; 2017 р., № 48, ст. 436) щодо розміру посадових окладів судових експертів;
статті 1 Закону України «Про встановлення додаткових гарантій щодо захисту прав громадян, які проживають на територіях проведення антитерористичної операції, та обмеження відповідальності підприємств — виконавців/виробників житлово-комунальних послуг у разі несвоєчасного здійснення платежів за спожиті енергетичні ресурси» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 13, ст. 84);
підпункту 3 пункту 24 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 31, ст. 595; 2017 р., № 2, ст. 25) щодо підвищення розміру посадових окладів суддів місцевих, апеляційних та вищих спеціалізованих судів;
частини першої статті 121 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 12, ст. 81; 2013 р., № 14, ст. 90) щодо здійснення фінансування заходів щодо соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, із спеціального фонду Державного бюджету України;
частини першої статті 122 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 12, ст. 81; 2010 р., № 1, ст. 3) щодо спрямування коштів від збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, у вигляді субвенції із спеціального фонду Державного бюджету України до спеціальних фондів бюджетів обласних, районних, міських рад монофункціональних міст — супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд, на територію яких поширюються відповідні зони спостереження платників збору;
частини другої статті 12² Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» щодо розподілу коштів збору між спеціальними фондами бюджетів обласних, районних та міських рад міст обласного підпорядкування;
частини п’ятої статті 12² Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» щодо щоквартального звітування обласних, районних та міських рад перед населенням про використання коштів соціально-економічної компенсації ризику із спеціальних фондів відповідних місцевих бюджетів».
Ранее «Судебно-юридическая газета» публиковала заявление главы ГСА Зеновия Холоднюка о том, что до выборов Президента Верховная Рада не успеет решить проблему с судейским вознаграждением.