Пане міністре, ми з дружиною маємо трохи заощаджень і одну ідею для бізнесу. Однак, щоб почати бізнес, треба зареєструвати фізичну особу — підприємця. Підкажіть, як і що нам треба робити?
Куди звернутися для реєстрації ФОП?
Реєстрацію фізичних осіб-підприємців уповноважені здійснювати:
Варто зазначити, що реєстрацію осіб, які зареєстровані та переселилися з території проведення АТО, здійснює державний реєстратор за адресою тимчасового проживання особи незалежно від місця проживання в межах України.
Які документи треба подати для реєстрації ФОП?
Документи можуть бути подані як у паперовій формі (подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення)), або ж у електронній формі (документи подаються заявником через портал електронних сервісів).
Як подати електронну заявку?
Для того щоб подати заяву для державної реєстрації фізичної особи — підприємця необхідно зареєструватися на сайті «Реєстраційний портал» за посиланням та виконати вказані на сайті дії.
Заява формується заявником у електронній формі з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.
Як довго розглядаються документи і скільки це коштує?
За проведення державної реєстрації фізичної особи — підприємця плата законодавством не передбачена.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб — підприємців, проводиться протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.
Які причини можливого зупинення розгляду документів?
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення. Повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти.
Чи є конкретні підстави для відмови у державній реєстрації ФОП?
Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення.
Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.
Які дії ще потрібно виконати після реєстрації?
Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно:
Куди звертатись за правовою допомогою?
Координаційний центр з надання правової допомоги
м. Київ, вул. Січових стрільців, 73, офіс 312 Телефон: (044) 486-71-06