13:20, 15 июня 2017
Останнім часом питання ефективних комунікацій стає все більш актуальним. Суспільство очікує від представників влади...
Останнім часом питання ефективних комунікацій стає все більш актуальним. Суспільство очікує від представників влади (як законодавчої і виконавчої, так і судової) інформації про те, як влада дбає про інтереси громадян, що робить і що планує робити.
Мій досвід роботи в уряді дозволив коротко сформулювати основні правила комунікацій:
- По-перше, треба чітко зрозуміти, для кого ми робимо реформи. Реформи заради реформ? Для президента, парламенту, уряду? Для Європейського Союзу, американців, марсіян? Ні. Простий громадянин — це головна цінність, той, заради кого необхідно робити всі реформи.
- Де комунікувати? Для політичної дискусії більш доречним буде блог на «Українській правді» чи «Новое время». Для фахової дискусії краще обирати спеціалізовані видання: Юридична практика, Юридична газета або блог на sud.ua. Широка аудиторія — це Facebook або Twitter. Offline: зустрічі з представниками громадянського суспільства, експертним середовищем, молоддю, тематичні або профільні конференції, круглі столи тощо. Завжди не забувайте шукати нові формати, наприклад, AgriDrink, AgriDisco.
- Як комунікувати:
- проактивно: наперед розповідайте, що плануєте робити, який результат це буде мати, що для цього потрібно, яку допомогу ви потребуєте (якщо дійсно потребуєте);
- звітуйте: що було зроблено і що в результаті змінилося, тема для пересічного громадянина; якщо є індикатори виконання, краще зазначити про це;
- повідомляйте заздалегідь про важливі події, заходи, на які є відкрита реєстрація, круглі столи, експертне обговорення;
- планові зустрічі проводьте регулярно, бажано, згідно оприлюдненого графіка, з опублікуванням порядку денного та оприлюдненням матеріалів до обговорення, за результатами надайте прес-реліз або розсилку матеріалів.
Важливо!!! Якщо зустріч не передбачає участь представників громадськості, повідомте про це, але все одно зробіть короткий звіт: хто був присутній, про що йшла мова, що вирішили або погодили.
Обов’язково!!! Завжди зазначайте контактні дані відповідальної особи, її телефони та електрону пошту.
- Фахова комунікаційна команда. Дуже добре, якщо вона у вас є. Реальність: ваша секретарка або помічник/помічниця. Візьміть все з того, що маєте.
- Витримуйте рівень дискусії, відстоюйте свої позиції фахово та аргументовано. Це важко і практично дуже складно, мало хто це дійсно оцінить, але це ваша власна повага до самого себе та тих, хто вас підтримує.
- Формуйте «команду підтримки», проявляйте увагу до тих, хто поділяє ваші погляди та підтримує, реагуйте на їх пости, коментуйте їх (якщо маєте на це час).
- Знайдіть свою аудиторію. Зробіть їх своїми «агентами змін»; вони будуть поширювати ваші думки, робити репости ваших публікацій та далі просувати ваші ідеї.
- Блокуйте тролів та навчіть це робити вашу маму![i] На жаль, ті, хто вас підтримує, будуть мовчати, а ті, хто вами незадоволений, будуть писати. Не зважайте на них. Бережіть своїх рідних.
- Витримуйте тиск. Суспільна думка мінлива, ваша впевненість у власній правоті з часом виправить ситуацію.
- Будьте людяними. Люди реагують на емоції. Ви — не тільки представник влади, але ще й людина. У вас є свої звички, хобі, родина та друзі. Розказуйте і про це. Важливо знайти для цього правильний час та уникати шаблонів.
- Найкращий час для комунікації — сьогодні. Це найголовніше. Завтра вже буде пізно. Пам’ятайте про це.
[i] Дякую за цю пораду Інні Совсун, екс-заступнику міністра освіти та науки України.
Блог отражает исключительно точку зрения автора. Текст блога не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь.
Мнение редакции «Судебно-юридической газеты» может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственность за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.