Підготовка до зимового періоду — дуже відповідальний момент, який вимагає від водія правильного підходу й уваги до деталей. Вкрай важливо підготувати машину таким чином, щоб вона не доставляла проблем протягом декількох місяців експлуатації в складних дорожніх умовах з перепадами температур і реагентами на асфальті.
Навколо зимових шин в середовищі автомобілістів сформувалося досить багато дивних міфів.
1. Досвід вирішує
Перша і дуже популярна думка, яка живе в середовищі автомобілістів, — це переконання, ніби важливі не шини, а досвід водіння. Правильна гума дуже важлива. Однак працює це в дві сторони: якими б відмінними не були б покришки, необережний водій все одно з високою часткою ймовірності потрапить в біду.
2. В ЄС заборонена зимова гума
У багатьох країнах Європи заборонені шиповані покришки, а не зимові. Пов’язано це з тим, що більшість доріг там в зимовий період чиститься до асфальту. Проте їздити без зимової гуми не можна. Більш того, в деякі гірські регіони машину без зимової гуми взагалі не пропустять.
3. Повному приводу підійде будь-яка гума
Дуже небезпечний міф. Проти законів фізики дуже складно щось сказати. Навіть якщо повнопривідний автомобіль добре розганяється на снігу і льоду, це ще зовсім не означає, що він буде також чудово на них управлятися і найголовніше — добре гальмувати. Будь-яка спроба гальмування з літньою гумою на снігу призведе до біди.
4. Широкі шини краще
Останні тести показали, що широка гума не має переваги над стандартною. Найкраще брати зимові покришки звичайної розмірності. Більш того, в деяких випадках, саме широкі шини поводяться на зимовій дорозі найгірше.
5. Можна заощадити, поставивши зимову гуму на одну вісь
Якщо поставити зимову гуму тільки на одну вісь, то вже перший же поворот може закінчиться для водія виключно драматично. Якщо бракує грошей, краще придбати зимові покришки дешевші, але на всі колеса.
6. На хороших зимових нешипованих покришках можна їздити весь рік
Зимові і літні шини в першу чергу відрізняються складом гуми. Уже при мінімально теплій температурі повітря зимова гума починає вести себе гірше нікуди, втрачає свої якості і стає причиною небезпечних ситуацій.
7. Не можна їздити з шипами по асфальту
Дешева шипована гума дійсно має деякі шанси втратити частину шипів при їзді по асфальту. Однак якісна продукція позбавлена подібних недоліків. Хороші покришки спроектовані так, щоб верхня частина шипа ховалася під час їзди.
Виробники рекомендують «перевзувати» автомобіль тоді, коли середньодобова температура сягає до +5 градусів. Літні шини при такій температурі втрачають свою ефективність, тому є сенс вже сьогодні звернути увагу на зимові шини.
В останній редакції Правил Дорожнього Руху України 2019 тимчасові рамки сезонного переходу з однієї гуми на іншу чітко не вказані. Зате чітко позначено, що водій зобов'язаний перед виїздом перевірити і забезпечити технічно справний стан і комплектацію автомобіля (ст. 2.3, п. А), технічний стан має відповідати встановленим стандартам (ст. 31.1), забороняється їздити на машині, якщо гальмівний шлях перевищує допустиме значення (для легкових автомобілів — 14.7 метрів, ст. 31.4.3) і якщо є несправності або невідповідності коліс і шин певних умов (порізи, розриви, залишкова висота малюнка нижче мінімально допустимої).
В якості рекомендації в примітці закону зазначено, що якщо водій часто експлуатує транспортний засіб в умовах слизької проїжджої частини, йому бажано ставити відповідну гуму, яка буде сприяти більш безпечної їзди.
Але не думайте, що важливо вчасно ставити тільки зимову гуму. Взимку водіння, безперечно, стає більш складним через погодні умови і вимагає великих умінь і навичок від водія, ніж влітку.
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що робити, якщо ви заправилися неякісним бензином.
Крім цього, ми писали, які іномарки швидко ржавіють.
А ще повідомлялося, коли за телефонну розмову можуть забрати водійське посвідчення.